BIULETYN INFORMACYJNY
OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

31 Październik 2018

Kilometry Dobra – konferencja

W dniu 23.10.2018 w Warszawie w Golden Floor Tower odbyła się Konferencja Kilometrów Dobra i 10 Konferencja Fundraisingu, której organizatorem była Fundacja Polski Instytut Filantropii. Wzięło w niej udział również Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Łęcznej. Przedstawicielkami były Renata Rozner i Eliza Cyfra.

Zdjęcie1

Identyfikatory

Wydarzenie w jednym miejscu zgromadziło ponad 100 osób wśród których znaleźli się zarówno weterani jak i nowicjusze kampanii. Zajęcia poprowadzili eksperci fundraisingu i liderzy organizacji, którzy odniosły największe sukcesy w kampanii Kilometry Dobra.

Zdjęcie2

Podczas Konferencji zostały poruszone następujące tematy:

– zarządzanie projektami fundraisingowymi

 

– skuteczny przywódca i umiejętnie współpracowanie z wolontariuszami

 

– tworzenie partnerstwa z samorządami i biznesem

 

– promowanie organizację i współpraca z mediami

Wydarzenie to było przede wszystkim wymianą doświadczeń pracowników organizacji pozarządowych w zakresie pozyskiwania funduszy, a także niepowtarzalną okazją do zbudowania relacji pomiędzy organizacjami z całej Polski.

Plan konferencji:

8:30 – 9:30 poranna kawa

9:30 – 9:10 Oficjalne rozpoczęcie Konferencji

9:10 – 9:45 Jak zdobywać szczyty i pokonywać kolejne bariery? (Piotr Śliwiński, alpinista i podróżnik)

9:45 – 10:00 5. edycja Kilometrów Dobra i wyścig o Mistrza Świata w dobroci. (Jagoda Leśniewska, manager Kampanii Kilometry Dobra)

10:00 – 10:45 Fundraising – to dzieje się w mózgu! Jak ustawić własne myślenie, aby odnaleźć radość w pracy fundraisera. (Robert Kawałko, prezes Polskiego Instytutu Filantropii)

10:45 – 11:05 Jak tworzyć kampanie, które sprawiają, że Twoja organizacja i darczyńcy czują się wspaniale. (Agnieszka Terebiłów, koordynatorka ds. współpracy zewnętrznej w Fundacji “Przyszłość dla Dzieci”)

11:05 – 11:25 Koalicja, czyli jak zbierać razem pieniądze i się nie pokłócić. (Anna Korczewska, prezes TPD w Jarosławiu)

11:25 – 11:45 przerwa kawowa

11:45 – 12:45

Co zrobić, by o projektach realizowanych przez Waszą organizację usłyszał świat? (sala 1) (Monika Bębnowska, specjalista ds. komunikacji kryzysowej i trener biznesu)

Jak efektywnie promować NGO w Internecie – strategie, analityka, narzędzia. (sala 2) (Rafał Skarżyński, prezes zarządu i współwłaściciel agencji marketingowej DO IT crew sp z o.o.)

12:45 – 13:45

Jak stworzyć i zarządzać projektami od zera? Kreatywna praca z zespołem, w jaki sposób konstruować cele, przygotowania i harmonogram działań. (Bartłomiej Świstak Piotrowski, networker, business development manager) (sala 1),

Marketing Społeczny – czy faktycznie musimy „sprzedać” mediom naszą ideę, po to by one ją „kupiły”? (Maciej Myśliwiec, specjalista ds. Social Media) (sala 2)

13:45 – 14:45 przerwa na lunch

14:45 – 15:45 Fb vs YT. Kanał YouTube nowym Fan pagem. (Kamil Bolek, dyrektor ds. Marketingu w LifeTube)

15:45 – 16:45 To zawsze działa! Zestaw skutecznych narzędzi fundraisera przydatnych w każdej organizacji (Jerzy Mika, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu)

16:45 – 17:00 Zakończenie Konferencji

Po podsumowaniu 5. edycji Kilometrów Dobra przyszedł czas dla zaproszonych prelegentów. Robert Kawałko prezes PIF, tłumaczył, jak ustawić własne myślenie o fundraisingu. Agnieszka Terebiłów z Fundacji „Przyszłość dla Dzieci” pokazywała, jak tworzyć kampanię, dzięki którym darczyńcy będą się czuć wspaniale.
Krystyna Szczypta z Jarosławia opowiedziała o łączeniu sił we wspólnym zbieraniu środków i o Jarosławskie Kilometry Dobra 2018. Rafał Skarżyński podpowiadał, jak promować NGO w Internecie, zaś Maciek Myśliwiec (Social Sky) zastanawiał się z uczestnikami, czy rzeczywiście trzeba mediom sprzedać nasze idee.

Zdjęcie3

Piotr Śliwiński – alpinista, podróżnik

Bardzo ciekawy wykład poprowadził pan Piotr Śliwiński, alpinista i podróżnik. Mówił on o swoich doświadczeniach związanych z podróżami, przygotowaniami do nich, problemami, z jakimi się zmagał przed wyjazdem, jak i w trakcie podróży. Każda z tych podróży wniosła kolejne, nowe doświadczenie. Przygotowanie do podróży, można porównać z przygotowywaniem kampanii fundraisingowych, jak na przykład Kampanii „Kilometry Dobra”. Prowadząc organizację i kierując zespołem często spotykamy wyzwania, które zdają się nas przerastać. Są też zadania, które zmuszają nas do przełamania rutyny i podejmowania ryzyka, bo bez tego nawet nie ruszymy z miejsca. Piotr Śliwiński przekroczył w życiu wiele granic, zarówno tych geograficznych, jak i wewnętrznych. Opowiedział jak zmierzyć się z przeszkodami, nawet tymi największymi. Pokazał radość wynikającą ze zdobywania nowych szczytów i pokonywania granic, które często wyznaczamy sobie sami.

Zdjęcie7

Dyplomy

Odbyło się też wręczenie Dyplomów Wzorowego uczestnika dla organizacji, które wykazały się ogromnym zaangażowaniem, ciężką pracą a co za tym idzie – wspaniałym wynikiem końcowym. Takie wyróżnienie otrzymało także Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Łęcznej. W Kampanii Kilometry Dobra 2018, trwającej od 01.03.2018 do 03.06.2018, udało się nam uzbierać na rozbudowę ośrodka o mieszkania dla osób z niepełnosprawnością intelektualną kwotę 66 000 zł, co daje szereg złotówek o długości 1, 5 km.

Takie spotkania i konferencje to także wymiana doświadczeń, poznawanie nowych ludzi, rozmowy przy kawie o doświadczeniach związanych z prowadzeniem kampanii.

Podczas tego wydarzenia, Eliza Cyfra, pracownik i członek Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną otrzymała propozycję współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Fundraisingu, wejścia w organ Komisji Etyki. Jest to szczególne wyróżnienie dla naszej organizacji, które pozwoli na dalszy rozwój i jeszcze lepsze wykorzystanie narzędzi fundraisingowych w pozyskiwaniu nowych funduszy na nasz cel, jakim jest rozbudowa ośrodka o mieszkania dla osób niepełnosprawnych intelektualnie.

Konferencja była podsumowaniem działań podejmowanych w ramach kampanii społecznej Kilometry Dobra, jak również zaproszeniem do wzięcia udziału w kolejnej szóstej już edycji. Wzięli w niej udział nowicjusze, czyli organizacje, które chcą przystąpić do kampanii w kolejnym roku, a także „weterani”, czyli organizacje, które mają za sobą uczestnictwo, co najmniej w jednej edycji. „Weterani” dzielili się z nowicjuszami swoimi doświadczeniami i podpowiadali jak pracować, by nie powielać błędów.

“Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa.” Mary Lou Cook

Zdjęcie4

Rafał Skarżyński – prelekcja „Jak efektywnie promować NGO w internecie

„Jeżeli istnieje jakiś jeden sekret sukcesu, to jest to umiejętność przyjmowania cudzego punktu widzenia i patrzenia z tej perspektywy z równą łatwością jak z własnej.” Henry Ford

Eliza Cyfra

Copyright Ⓒ 2011 - 2018 LFOON-SW

%d bloggers like this: