BIULETYN INFORMACYJNY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Siedmioro uczestników rozgrywa przedstawienie na scenie.

Międzynarodowy Przegląd Teatrów Wspaniałych – Tczew 2022

W dniach 3-7 października 2022r. członkowie zespołu teatralnego "Figiel" wraz z instruktorkami terapii: Iwoną Jędruszak i Edytą Nowak uczestniczyli w 18 Międzynarodowym Przeglądzie Teatrów Wspaniałych w Tczewie.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Jeśli porównujesz się z innymi, możesz stać się próżny lub zgorzkniały, albowiem zawsze będą lepsi i gorsi od Ciebie.

Wyjazd zespołu nastąpił w poniedziałek 3 października z Łęcznej, dotarliśmy do hotelu w Gołuniu w późnych godzinach wieczornych. Po zjedzeniu pysznej zupy, zmęczeni uczestnicy rozlokowani w pokojach – zasnęli.

Następny dzień rozpoczął się pysznym śniadaniem i rozmowami przy ciastku i kawie. O godzinie 11:00 grupa uczestniczyła w Warsztatach Plastycznych, gdzie zadaniem każdego było wykonanie lampionu z wykorzystaniem różnorodnych materiałów dekoracyjnych, takich jak: szklane naczynia, sznurek, wstążka, cekiny, koraliki, kolorowe taśmy, makaroniki, płatki, markery.

Do Tczewa dotarliśmy na godzinę 17:00, gdzie w budynku Centrum Kultury i Sztuki odbyło się uroczyste otwarcie 18 Międzynarodowego Przeglądu Teatrów Wspaniałych.

Po przywitaniu i prezentacjach zespołów, odbył się koncert zespołu CEREMONIALNI. Koncert spodobał się tak bardzo, że nasi uczestnicy zainicjowali zabawę pod sceną. Bisom nie byłoby końca gdyby nie fakt, że jutro jest kolejny ciekawy dzień.

Środa to bardzo ważny dzień, ponieważ prezentowaliśmy przedstawienie, pt. „Początki świata” pomysłu i reżyserii p. Elizy Bojko, która niestety nie mogła towarzyszyć zespołowi. Prezentacji towarzyszyło wiele emocji, które zmotywowały naszych aktorów do jak największego zaangażowania.

Spektakl jest nawiązaniem do biblijnego motywu stworzenia świata, zwierząt, roślinności oraz człowieka. Opowiada także o odwiecznej walce dobra ze złem.

Na wynik zmagań trzeba było poczekać do następnego dnia.

Po przedstawieniu, dla odreagowania udaliśmy się na spacer Bulwarem Wiślanym w okolice mostu Lisewskiega (Tczewskiego), później podjechaliśmy busem do Muzeum Historii Wisły. Największe zainteresowanie wzbudziły barki i łodzie, na wystawie Zdrowie i Higiena zaciekawił nas kołtun, narzędzie do wyrywania zębów, a co niektórych strzykawka do lewatywy! Bardzo ciekawa okazała się też wystawa o dwóch wielkich postaciach, zaprzyjaźnionych ze sobą humanistach, którzy wywarli wpływ na dotychczasowe postrzeganie świata: Mikołaja Kopernika i Aleksandra Sculteti.

Czwartek to dzień finałowy Przeglądu, który zwieńczyło wystąpienie Teatrzyku ze Stumilowego Lasu “Uśmiech dzieciom świata” z Przedszkola nr 3 w Tczewie, wręczenie nagród i wyróżnień. Zespół teatralny “Figiel” wyróżniono za “ciekawą i interesującą interpretację wątku biblijnego”.

Udział w 18 Międzynarodowym Przeglądzie Teatrów Wspaniałych wzięły grupy z Polski jak również Litwy, Gruzji, czy Bośni i Hercegowiny. Zabrakło jednak zespołów z Ukrainy ze względu na toczącą się tam wojnę. Wsparcie i solidarność dla narodu ukraińskiego zostało wyrażone minutą ciszy podczas zakończenia Festiwalu.

Czwartek to nie tylko sukces sceniczny. Ponieważ nie wszyscy widzieli morze – udaliśmy się do Sopotu na spacer po pięknym molo.

Niektórzy spróbowali, czy woda jest na pewno słona. Wszyscy kupiliśmy sobie pamiątki.

Na zakończenie GRILL i DYSKOTEKA nad jeziorem!!!

W piątek, po śniadaniu i pożegnaniu Gołunia, ruszyliśmy w drogę powrotną. Wybraliśmy trasę przez Malbork i zwiedziliśmy zamek krzyżacki, który jest największą taką budowlą na świecie. Zobaczyliśmy salę obrad, refektarz, kaplicę, piekarnię, ale największe wrażenie zrobiła na nas kuchnia i produkty, które jedli Krzyżacy – MNIAM!

Podczas pobytu i powrotu towarzyszyła nam piękna pogoda. Zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń po 21:00 zawitaliśmy do Łęcznej.

RELACJA KATARZYNY KOZDRY:

Po dwu latach pandemicznej przerwy mogliśmy się spotkać na Teatrach Wspaniałych w Tczewie. Było bardzo miło i przyjemnie. Występy, które mogłam oglądać, bardzo mi się podobały – szczególnie stroje innych uczestników z różnych placówek. Nasz występ się udał, ale mogło być lepiej. Atmosfera na widowni była bardzo miła i przyjemna.

Byliśmy na wycieczce w Sopocie, gdzie spacerowaliśmy po molo i oddychaliśmy morskim powietrzem. Było trochę chłodno i ciężko, ale daliśmy radę. Zrobiliśmy sobie drobne zakupy.

Warunki noclegowe były bardzo dobre, jedzenie bardzo mi smakowało. Zajęcia, w których uczestniczyłam, bardzo mi się podobały. Mogliśmy się wykazać swoimi umiejętnościami. Każdy uczestnik mógł swoją pracę wziąć do domy na pamiątkę. Po zakończeniu Festiwalu, gdzie zespół FIGIEL otrzymał wyróżnienie, a każdy z nas indywidualną nagrodę – uczestnicy rozjechali się do domów. My zrobiliśmy sobie przerwę w Malborku, gdzie zwiedziliśmy zamek i kupiliśmy drobne upominki

RELACJA DANIELA LEUSA:

Podobało mi się zakończenie, bo dostaliśmy wyróżnienie i nagrody. Super bawiłem się na koncercie zespołu CEREMONIALNI.

RELACJA MARCINA MIKOŁAJCZAKA:

Podobało mi się otwarcie Festiwalu. Było dobre jedzenie. Podobała mi się strzykawka do robienia lewatywy w Muzeum Historii Wisły. Podobało mi się molo w Sopocie i ładne dziewczyny na nim.

RELACJA MAGDY PORĘBSKIEJ:

Podobał mi się szkielet człowieka w Muzeum Historii Wisły. Nazbierałam muszelek na plaży w Sopocie i znalazłam w piachu piłeczkę – na szczęście.

RELACJA DAWIDA MAZURA:

Podobał mi się koncert zespołu CEREMONIALNI, tańczyłem pod sceną. Bardzo dobrze spało mi się w hotelu.

RELACJA MAŁGORZATY MAZUR:

Lubiłam się kąpać w kabinie prysznicowej. Byłam na grillu i dyskotece nad jeziorem przy hotelu. Zrobiłam sobie udane zakupy.

RELACJA MARCINA GISZKI:

Podobała mi się cała wycieczka i dużo atrakcji każdego dnia.

RELACJA JOLANTY FORYSIUK:

Bardzo mi się podobały występy innych zespołów i zakończenie Festiwalu. Podobała mi się wycieczka do Sopotu.

RELACJA KATARZYNY PIASECKIEJ:

Podobała mi się dyskoteka w hotelu.

RELACJA MAGDALENY KANADYS:

Podobały mi się imprezy wieczorową porą i mieszkanie w hotelu. Kupiłam sobie loda, który bardzo mi smakował.

RELACJA ŁUKASZA LISKA:

Podobało mi się zwiedzanie Muzeum Historii Wisły. Bardzo dużo spacerowałem i dlatego jestem z siebie dumny. Podobał mi się koncert zespołu CEREMONIALNI.

Ciesz się zarówno swymi osiągnięciami jak i planami. Wykonuj z sercem swą pracę.

Edyta Nowak

Materiał powstał w ramach projektu “Promowanie aktywności osób niepełnosprawnych w różnych dziedzinach życia społecznego i zawodowego” realizowanego w okresie 01.09.2022 – 10.12.2022 r. przez Lubelskie Forum Organizacji Osób Niepełnosprawnych – Sejmik Wojewódzki ze środków Województwa Lubelskiego.

UWAGA: Kopiowanie, skracanie, przerabianie, wykorzystywanie fotografii i tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.niepelnosprawnilublin.pl, w innych mediach lub innych serwisach informacyjnych wymaga zgody redakcji.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić jak najlepszą optymalizację treści na niej zawartych. Czytaj więcej o polityce prywatności i plikach cookies